"Απ΄ τα άγρια θηρία το χειρότερο δάγκωμα το κάνει ο συκοφάντης "
Διογένης από τη Σινώπη 400 - 325 π.χ
Μέγεθος γραμμάτων
+ + + + +
Share |

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Η κατάντια των Νεοελλήνων και του σύγχρονου κράτους. Τουρισμός και αρχαιοκαπηλία

Print this post
Κάθε καλοκαίρι χιλιάδες ξένοι τουρίστες επισκέπτονται την πατρίδα μας για να εξερευνήσουν τις ατελείωτες παράλιες μας,να καούν στον καυτό μας ήλιο να γευτούν τις νοστιμιές μας και να μάθουν ένα κομμάτι της ιστορίας μας....
Κάποιοι όμως εξ αυτών με πρόσχημα τον τουρισμό έρχονται με άλλες προθέσεις....
Το παίζουνε τουρίστες έχοντας μαζί τους όλη τους την οικογένεια ,καλύπτοντας πίσω από την ταμπέλα του οικογενειάρχη τις δόλιες ενέργειες τους....



ΝΟΜΟΣ: ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ:ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ:ΑΡΧΑΙΟΣ ΑΣΩΠΟΣ-ΠΛΥΤΡΑ


Η ιστορία που θα σας διηγηθώ εκτυλίχθηκε το καλοκαίρι μπροστά στα μάτια μου....


Έχω πάει για φωτογράφηση στον αρχαίο Ασωπό μέρα μεσημέρι. Εδώ να πω ότι η περιοχή είναι η μισή μέσα στην θάλασσα και η άλλη μισή θαμμένη εκτός. Φύλακας δεν υπάρχει η μάλλον υπάρχει κάποιος δημοτικός σύμβουλος απ ότι έμαθα αργότερα ο οποίος περνάει μερικές φορές την εβδομάδα και αν....


Εκεί που περπατάω μεταξύ ακροθαλασσιάς και στεριάς βλέπω πάνω σε αρχαίους λίθους, στρωμένα δεκάδες όστρακα(αρχαία κεραμικά κομμάτια).


Δεν προλαβαίνω να κάνω 20 βήματα και βλέπω σε έναν άλλο λίθο και άλλα κομμάτια, όμως αυτά ήτανε βγαλμένα από την θάλασσα (είχανε πάνω τους κοράλλια).Οπότε λέω εδώ κάτι τρέχει....


Σε κοντινή απόσταση από όλα αυτά βρίσκω ένα κοριτσάκι περίπου 10 ετών και το βλέπω να κοιτάζει με αγονία μέσα στην θάλασσα. Κοιτάζω και γω λοιπόν και...όπα...Να σου ο δράστης... η μάλλον οι δράστες....Μαμάς , μπαμπάς και αδερφός το είχανε ρίξει σε υποβρύχιο αρχαιοντουφεκο. Βγάζανε σπασμένους αμφορείς ....Με το που με βλέπουν και ενώ έβγαιναν προς στην στεριά, αδειάζουν τις τσάντες τους και βγαίνουν έξω.











Δεν μου δίνουν σημασία και μετά από 10 λεπτά ανάπαυσης πάει ο άντρας στο αμάξι ,βγάζει ένα κατσαβίδι και ένα σφυράκι και μαζί με όλη την οικογένεια αρχίζουν να σκάβουν στις άκρες της τομής που είχε γίνει η βύθιση της πόλης(η τομή είναι το καλύτερο σημείο αν θέλει να ψάξει κανείς γιατί εκεί βρίσκει αρχαία χωρίς ιδιαίτερο κόπο).





Τους πλησιάζω και τους λέω στα αγγλικά....

-Τι κάνετε εδώ; Απαγορεύεται να σκάβετε...

-ΓΙΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ;

-δεν το γράφει τους απαντάω αλλά έχει ταμπέλα που δηλώνει ότι είναι αρχαιολογική περιοχή...

-ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΤΑΜΠΕΛΑ!

-θα φωνάξω την αστυνομία αν δεν σταματήσετε τώρα αμέσως

-ΦΩΝΑΞΕ ΤΗΝ...

και συνεχίζουν το σκάψιμο...

Φεύγω με το αμάξι και πάω στην αρχή του αρχαιολογικού χώρου που έχει μια ταβέρνα και από εκεί με την βοήθεια του ανθρώπου παίρνουμε τηλέφωνο στο Δημαρχείο το οποίο εδρεύει στα
Παπαδιανικα ,δηλαδή 5 λεπτά δρόμος. Ξανάπαω πίσω εγώ και τους λέω ότι έρχεται η αστυνομία!

-ΑΥΤΟΙ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΑΝΕ ΑΣ ΕΡΘΕΙ...

Όντως μετά από 7 λεπτά βλέπω ένα αγροτικό να έρχεται του σκοτωμού και να κατεβαίνει από αυτό ένας διμετρος Λάκωνας. Μου συστήνεται ως αντιδήμαρχος ,του λέω την ιστορία και πλέων εγώ είμαι ο ενδιάμεσος. Αυτός μιλάει σε μένα και γω μεταφράζω σ αυτούς. Αυτοί έχουν αλλάξει 10 χρώματα γιατί εγώ επιμένω να λέω ότι σε λίγο θα έρθει και η αστυνομία και θα καταλάβουν ότι δεν είμαστε ένα κράτος μπουρδελο....

Με τα πολλά ο αντιδήμαρχος παίρνει τηλέφωνο την αστυνομία και τους λέει:

-Eλα ρε Αντρέα που είστε;

-Είμαστε στους Μολάους(20 λεπτά δηλαδή από το σημείο μας)

-Έχουμε εδώ κάτι ξένους με αρχαία

-Και πρέπει να έρθουμε εκεί; Έχουμε μόνο ένα περιπολικό ,είναι περιστατικό επείγον;

-Καλά μην έρθετε θα τους ψάξω εγώ ,λέει ο αντιδήμαρχος.

-Τελικά τι έγινε; Έχετε αγωνία;

-Τους ψάξαμε το αμάξι εγώ και ο αντιδήμαρχος βρήκαμε μια σακούλα εκεί...


Και μετά μου λέει ,''ε τώρα ας τους αφήσουμε να φύγουν και πες τους να μην ξανάρθουν'' δηλαδή λέω από μέσα μου....ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ....
Τους το λέω ,και αυτοί με ξάφνιασμα μεγάλο! Κοιτάζονται και μέσα σε 1 λεπτό είχαν εξαφανιστεί....(Βλέπετε σε μια άλλη ευρωπαϊκη χώρα θα ήταν ακόμα μέσα στην φυλακή)
Εν τω μεταξύ ο αντιδήμαρχος μου λέει εγώ έχω μια δουλεία και φεύγω. Απορημένος εγώ με την όλη κατάσταση του λέω ότι υπάρχουν και αλλά διάσπαρτα αρχαία που έβγαλαν και τα άφησαν...
Και μου απαντάει: ''Μάζεψε τα αν μπορείς και έλα στην πλατειά που θα είμαι εκεί να μου τα δώσεις!''




Και κάθισα που λέτε, και έκανα ενα ξεκαθάρισμα(με ρίσκο προσωπικό) από όλα όσα είχα δει τα κατά την γνώμη μου πιο σημαντικά, τα έβαλα σε μια σακούλα και τα πήγα στην πλατεία της Πλύτρας (έτσι λέγεται τώρα η περιοχή) να τα παραδώσω. Όμως τελικά είχε φύγει οπότε ξεκίνησα για το δημαρχείο....

Φτάνοντας στο δημαρχείο , βρήκα τον αντιδήμαρχο ,του τα παρέδωσα, μου λέει σ ευχαριστώ πολύ παιδί μου είσαι άξιος Έλληνος και με αποχαιρετάει....

Και έχω μείνει τώρα εγώ Μαλ.......ας ,προσπαθώντας να καταλάβω τι έγινε!

Τελικά μετά από όλο αυτό έψαξα ,ρώτησα και έμαθα ότι:

ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ΝΟΜΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ 4 ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ!!!!(ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 40!!!)

Το διανοείστε; 4;Για έναν νομό που όπου σκάψεις θα βρεις αρχαία ίχνη!!!!
ΑΥΤΑ....
Φανταστείτε τι γίνεται τον χειμώνα που δεν πατάει ψυχή....

Υ.Γ.Το καλοκαίρι είχε επισκεφθεί την περιοχή ο ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ, με αφορμή λοιπόν την επίσκεψη του ρώτησα τον αντιδήμαρχο αν του έθεσε το θέμα προστασίας και ανάδειξης της περιοχής και μου απάντησε ότι του το είπε αλλά του απάντησε ο υπουργός ''λεφτά δεν υπάρχουν τώρα γι αυτο''.Εγω απλά θα σας πω ότι ο ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ δεν ήρθε στην περιοχή για την ανεκτίμητης άξιας αρχαιολογική περιοχή αλλά για να δει έναν επιφανή Αθηναίο επιχειρηματία που χτίζει στις πλαγίες της περιοχής ξενοδοχειακή μονάδα....

Υ.Γ2. Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δείξω πως σκάβουν οι αρχαιοκάπηλοι όταν βρουν έναν τάφο....απλά τον ανατινάζουν.....!!!

Υ.Γ.3 Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν είχαν αξία η όχι τ αρχαία αλλά η ζημιά που προκάλεσαν σε μελλοντικές αρχαιολογικές έρευνες είναι τεραστία.Οι αρχαιολόγοι λένε''ενα κομμάτι αρχαίο μέσα στο χώμα ή στο νερό είναι μια ιστορία ενα κομμάτι αρχαίο βγαλμένο είναι απλά ένα αντικείμενο ιστορικό''


Υ.Γ.4 Οι ''τουρίστες'' ήταν ΓΕΡΜΑΝΟΙ
Τέλος να σας πω οτι στις προσπάθειες που έκανα για να επικοινωνήσω με την εφορία αρχαιοτήτων Σπάρτης δεν σήκωσε κανείς το τηλέφωνο επι 3 ώρες....

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ 255 ΜΟΣΧΑΡΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΑΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΟΣΗ ΜΑΣ!!!ΞΕΦΤΙΛΕΣ....ΕΠΑΙΤΕΣ....

Πηγή




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...