"Απ΄ τα άγρια θηρία το χειρότερο δάγκωμα το κάνει ο συκοφάντης "
Διογένης από τη Σινώπη 400 - 325 π.χ
Μέγεθος γραμμάτων
+ + + + +
Share |

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Τι μαθαίνουν τα παιδιά μας, ή πως διοικείς καλύτερα τους αμόρφωτους

Print this post

Ενα στα τρία λάθη, που επισήμως αναγνωρίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αφορά τα βιβλία των Μαθηματικών. Σε αυτά, όμως, οφείλουμε να προσθέσουμε αβλεψίες και μπερδεμένες διατυπώσεις που δεν αναφέρονται, αλλά και μια σειρά άλλων επιλογών που μαζί με τη μαθηματική σκέψη εισάγουν τα παιδιά και στον «όμορφο κόσμο, ηθικό, αγγελικά πλασμένο» των ενηλίκων...
  

Βάσει των νέων εγχειριδίων, οι μαθητές της Στ' ενημερώνονται μέσα από προβλήματα που καλούνται να λύσουν όχι μόνο για το τι σημαίνει «γενιά των 700 ευρώ», αλλά και το πόσο... κουραστική είναι μια πορεία ειρήνης. Τα επίσημα Παροράματα του Π.Ι. δεν ασχολούνται με τέτοια ζητήματα -τουναντίον εντοπίζουν και ζητούν να διορθωθεί ένας πίνακας που υπάρχει στο βιβλίο του μαθητή στη σελίδα 29.

Παιδεία και CIA

Στον συγκεκριμένο πίνακα αναφέρονται οι πληθυσμοί των πολυπληθέστερων χωρών (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ) και της υφηλίου και από κάτω αναφέρεται ως πηγή το βιβλίο «The World Factbook 2003» της CIA, της διάσημης Αμερικανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών!!! Το Π.Ι. ζητεί να αλλάξουν οι αριθμοί και να μπει ως πηγή το Στατιστικό Δελτίο του ΟΗΕ για το 2007. Στην ιστοσελίδα του Π.Ι. (www.pi-schools.gr) πάντως, όπου υπάρχουν τα εγχειρίδια σε ηλεκτρονική μορφή, η CIA επιμένει να παραμένει ως πηγή, ενώ στο βιβλίο που αγοράσαμε από βιβλιοπωλείο, έχει εξαφανιστεί χωρίς, όμως, να αλλάξουν τα νούμερα βάσει του ΟΗΕ...

Ωρομίσθιοι

Στο τεύχος εργασιών α' της Στ' τάξης (σελ. 26) υπάρχει ένα πρόβλημα (μαθηματικό και όχι κοινωνικό), που μιλά για τις προσλήψεις μιας αλυσίδας φαστφούντ που «απασχολεί 8 ωρομίσθιους υπαλλήλους σε καθένα από τα 5 καταστήματά της». Λέει ότι πληρώνονται με 4,5 ευρώ την ώρα και δουλεύουν 8 ώρες την ημέρα, 20 μέρες τον μήνα. Δεν ρωτά όμως τι μισθό παίρνει κάθε ωρομίσθιος (ή πώς τα βγάζει πέρα με αυτόν), αλλά «πόσα είναι τα έξοδα της επιχείρησης για μισθοδοσία κάθε μήνα και κάθε χρόνο»...

Αστυνομικά μαθηματικά

Στο πνεύμα του βιβλίου Θρησκευτικών της Ε' που σημείωνε ότι οι διαδηλώσεις δεν αρκούν για την ειρήνη στον κόσμο, είναι και το πρόβλημα στο τεύχος εργασιών β' (σελ. 36), βάσει του οποίου οι 27 μαθητές της Στ' «συμμετείχαν όλοι με μεγάλη χαρά στην πορεία για την παγκόσμια ειρήνη», η οποία όμως «ήταν πολύ κουραστική γιατί διέσχισαν ολόκληρη την πόλη». Για να μην υπάρχουν μάλιστα κενά, σημειώνεται ότι «πίσω τους, τους συνόδευαν τα αστυνομικά αυτοκίνητα που κινούνταν αργά, με ταχύτητα πέντε χιλιομέτρων την ώρα»!! Για ΜΑΤ και τόνους δακρυγόνων δεν αναφέρει κάτι πάντως...

Προφητείες

Ενώ όμως τα βιβλία, που πρωτογράφονταν κάπου στο 2004, προβάλλουν τόσο έντονα στοιχεία της σημερινής επικαιρότητας, φαίνεται ότι δεν είχαν αναλόγως προφητικές ιδιότητες σε άλλα θέματα. Για παράδειγμα, στη σελ. 82 του βιβλίου μαθητή παρατίθεται, ανάμεσα στα ποσά που κρατούν μονίμως σταθερή τιμή (σημείο τήξης του νερού, ύψος Ολύμπου, άθροισμα γωνιών τετραγώνου), και το «κόστος της τηλεφωνικής μονάδας». Στα επίσημα παροράματα του Π.Ι. ζητείται η διόρθωση αυτού του λάθους, όπως και πλήθους άλλων από τα απλούστερα τυπογραφικά έως τα πιο σύνθετα, καθώς τα βιβλία της Στ' εμπεριέχουν μεγάλο αριθμό ασκήσεων, κανόνων και παραδειγμάτων. Ενδεικτικά, στη σελ. 50, το βιβλίο μαθητή επιμένει ότι οι αριθμοί 4 και 9 δεν έχουν κανένα κοινό διαιρέτη (το 1 δεν μετράει;), σε πρόβλημα της σελίδας 44 το 1.000.000 μεταμορφώνεται αίφνης σε 10.000.000, στη σελ. 76 το κλάσμα 1/8 εμφανίζεται μεγαλύτερο του 1/25 και στη σελ. 38 του β' τεύχους εργασιών το καράβι που ταξιδεύει με 16 μίλια την ώρα διανύει σε 5 ώρες 96 μίλια και σε 6 ώρες 128 μίλια...

Παιδεία τουρισμού

Τα Μαθηματικά που, ως πρώην υπουργός Τουρισμού, ενδεχομένως θα συμπαθήσει περισσότερο ο νέος υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος είναι εκείνα της Δ' Τάξης, καθώς στη σελ. 24 του βιβλίου μαθητή, προκειμένου να μάθουν πρόσθεση και αφαίρεση, τα παιδιά «περνούν το Σαββατοκύριακο στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων», κάνουν «σκι στο χιόνι» και «αναρρίχηση» και τρώνε «γάλα με κρουασάν».

Εκεί που τα παιδιά θα μπερδευτούν εντελώς είναι με το θέατρο, καθώς στη σελ. 21 στο ένα πρόβλημα αναφέρεται ότι την απογευματινή παράσταση παρακολούθησαν 32 ενήλικες και 65 παιδιά, στο επόμενο ότι για απογευματινή και βραδινή παράσταση πουλήθηκαν 300 εισιτήρια, ενώ πριν έχουν ενημερωθεί ότι το θέατρο έχει 160 θέσεις. Την παρεξήγηση αναλαμβάνουν να λύσουν τα Παροράματα του Π.Ι., όπως κάνουν και σε άλλα σημεία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη σελ. 105, όπου ο «Λαμπίτσας» (μια φιγούρα λάμπας με χέρια και πόδια) καλεί τα παιδιά να «δουν έναν έξυπνο τρόπο» για να πολλαπλασιάζουν έναν αριθμό, π.χ. το 13 με το 5, το 50 ή το 500. Η ιδέα είναι να τους πει να πολλαπλασιάζουν το 13 με το 10, το 100 ή το 1.000 και μετά να βρίσκουν το μισό, αλλά στο βιβλίο το 13 έχει μεταμορφωθεί δαιμονικά σε 132 και όποιον πάρει ο Χάρος... Αλλού μάλιστα (σελ. 31) ο Λαμπίτσας, μεθυσμένος από τη λάμψη του, γράφει ότι 3.600:30=360!

Τροχαία παροράματα

Λάθη εντοπίζουν τα επίσημα παροράματα και στα βιβλία της Γ' Δημοτικού. Ομως, στο τεύχος εργασιών γ', σελ. 16, όπου ο πολλαπλασιασμός του 73 με το 54 γίνεται αναλυτικά, το γινόμενο προκύπτει παραδόξως 3.650, χωρίς το λάθος να εντοπίζεται αν και εντοπίζονται άλλα στην απέναντι σελίδα 17 και την προηγούμενη 15. Το καλύτερο όμως συμβαίνει στη σελ. 101 του βιβλίου μαθητή, όπου υπάρχει το γνωστό σήμα του ΚΟΚ για απαγόρευση στάσης και στάθμευσης σε οχήματα άνω των 3,5 τόνων, αλλά το πρόβλημα ρωτά ανερυθρίαστα: «Ποιο από τα παρακάτω αυτοκίνητα (φορτηγό, λεωφορείο, ΙΧ, με αναγραφόμενο το βάρος καθενός) απαγορεύεται να περάσει;».

Παιδικός ανασχηματισμός

Εμπλεα αβλεψιών και τα βιβλία της Β' Δημοτικού. Εδώ ξεχωρίζουν λάθη που θυμίζουν ηλικιωμένο κύριο που μπερδεύει τα ονόματα... Εξηγούμεθα: Από την αρχή της χρονιάς, οι επτάχρονοι μαθητές γνωρίζουν εννέα παιδικές φιγούρες με τα ονόματά τους, που θα πρωταγωνιστήσουν στις ασκήσεις, τα προβλήματα και την περιπέτεια της γνώσης. Σε πολλές περιπτώσεις, τα τέσσερα από αυτά θα αλλάξουν όνομα και θα εμφανίζονται η Μαρίνα ως Σαβίνα, ο Σπύρος ως Μιχάλης, η Ελένη ως Αννα και ο Πέτρος ως Λευτέρης.

Δελφίνι Ορκα

Ξεχωρίζει όμως στη σελ. 36 του βιβλίου μαθητή (τεύχος β'), το δελφίνι Ορκα (!) που όταν γεννιέται «ζυγίζει 210 κιλά», «τρώει 100 κιλά ψάρια την ημέρα» και «βουτάει μέχρι 350 μέτρα». Στο ίδιο τεύχος σελ. 6, το Π.Ι. μας ζητά να διορθώσουμε τα λάθος νούμερα που λένε η Μαρίνα και ο Πέτρος, αλλά δεν ζητά να αφαιρεθεί η ερώτηση που ακολουθεί στο βιβλίο: «Ποια παιδιά υπολόγισαν λάθος;»...

Ξεφούσκωτο μπαλόνι

Στα βιβλία της Α' τάξης, σύγχυση μπορεί να προκαλέσει η ερώτηση στην άσκηση της σελίδας 44 του βιβλίου μαθητή (τεύχος β'): «Πόσες είναι οι χάντρες σε κάθε αριθμητήριο;», αντί για το σωστό «πόσες είναι οι χάντρες που έχουμε ξεχωρίσει σε κάθε αριθμητήριο». Αλλά και η απαίτηση στη σελ. 16 του τεύχους εργασιών α' να βάλουν τα παιδιά «σε κύκλο» τέσσερα ή πέντε σκίτσα που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο. Το πρόβλημα είναι ότι τέσσερις σελίδες νωρίτερα, τα εξάχρονα έχουν μάθει με κόπο τι σημαίνει κύκλος, αλλά τώρα για να «κυκλώσουν» τα σκίτσα πρέπει να φτιάξουν μια γραμμή που παραπέμπει σε ξεφούσκωτο μπαλόνι...

* Με τα βιβλία Μαθηματικών της Ε' ασχοληθήκαμε ξεχωριστά στην πρώτη συνέχεια της έρευνάς μας.

ΑΥΡΙΟ: Βιβλία Γεωγραφίας. Μάθημα αποπροσανατολισμού...


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/01/2009


Γεωγραφία Ε', ΣΤ' Δημοτικού

Μάθημα αποπροσανατολισμού


ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΕΝΑ ΒΑΡΙΝΟΥ, ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ, ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

«Καλή επιτυχία στην περιπλάνηση» εύχονται στο εισαγωγικό τους σημείωμα οι συγγραφείς της Γεωγραφίας στους μαθητές της Ε' Δημοτικού, βιβλίου που περιλαμβάνει βασικά και ειδικότερα γνωστικά αντικείμενα για τη γεωμορφολογία, τις οικονομικές δραστηριότητες και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας, αλλά και για τη φύση και τον πολιτισμό μας. Ο εμπλουτισμός των γνωστικών αντικειμένων -από τις κατευθυντήριες γραμμές της νέας παιδαγωγικής προσέγγισης- αποτυπώνεται με σαφήνεια στις προθέσεις των συγγραφέων και του αντίστοιχου βιβλίου της Στ' τάξης, «όπου το ταξίδι γίνεται πιο μακρινό».

Με αφετηρία το Σύμπαν, από τις οροσειρές, τους ωκεανούς και τα τροπικά δάση, η φιλοσοφία του βιβλίου υπαγορεύει την περιήγηση των μαθητών στον πολιτισμό ανά τον πλανήτη, διά της προσέγγισης γλωσσών, θρησκειών και κοινωνικών συστημάτων. Διαδοχικά, καλλιεργείται η οικολογική συνείδηση, η προσαρμογή ενεργειών και δραστηριοτήτων στην ορθή χρήση των φυσικών πόρων, η διαμόρφωση τελικά υπεύθυνων πολιτών με ικανότητα θετικής παρέμβασης στις παγκόσμιες εξελίξεις.

Η αναφορά στην πυξίδα, ωστόσο -στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Ε'- ως οργάνου προσανατολισμού, αποδεικνύεται απαραίτητη πληροφορία για τους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου, αφού προ των διορθώσεων του Π.Ι. κινδύνευαν να αφομοιώσουν:

* Την αντίθετη της παγίας τοποθέτηση ως προς τα σημεία του ορίζοντα (σ.σ. ο Θεόβουλος που τα υποδεικνύει στη σελίδα 22 μπερδεύτηκε με την Ανατολή και τη Δύση).

* Τη συγκρότηση της χλωρίδας από αυτοφυή, αποκλειστικά, φυτά.

* Το σύνολο των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης να αθροίζεται στα 25 (όσα και προ της διεύρυνσης της Ε.Ε. το 2007).

«Μαθαίνω την Ελλάδα» (βιβλίο Γεωγραφίας Ε' Δημοτικού):

Η α' ενότητα του βιβλίου, που προσεγγίζει τη χρήση του χάρτη ως εργαλείου απεικόνισης της επιφάνειας της Γης, αλλά και επικοινωνίας και γνώσης, περιλαμβάνει παραμέτρους όπως οι αλλαγές που προκαλούνται από τα φυσικά φαινόμενα και τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο τοπίο.

Στη σελ. 11, αντικαθίσταται το δεύτερο τοπίο της εικόνας που εμφανίζει περιοχή σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, διότι όπως αναφέρεται στα σχετικά του μαθήματος παροράματα «με τη διάβρωση τα βουνά δεν γίνονται πιο ογκώδη, αλλά στρογγυλεύουν».

Στη σελ. 22, προκειμένου να μάθουν τα παιδιά να προσδιορίζουν ορθώς τα σημεία του ορίζοντα, η σχετική εικόνα αναστρέφεται (βλ. Θεόβουλο που προσανατολίζεται ανάποδα).

Δύο σελίδες πιο κάτω, όπου και εκτείνεται το μάθημα του προσανατολισμού, ο αναγνώστης, στην προκειμένη περίπτωση ο 10χρονος μαθητής, στη θέση του ενθέτου προαιρετικής ανάγνωσης συναντά κείμενο (αγνώστου συγγραφέα) στα όρια του εθνικοπατριωτικού ξεσπάσματος:

- «Το Ορμένιο... στέκεται σκοπός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, κούτελο του ελληνικού σώματος».

- «Η Γαύδος... μοιάζει με τα ακροδάχτυλα του πόδα της Ελλάδας... Η Ελλάδα πατάει γερά»!

- «Η Μεγίστη, πρώτη χαιρετά τον ήλιο το πρωί... θυμίζοντας πως οι αγέρηδες φυσάνε ελεύθεροι και οι Ελληνες φυσάνε τα στήθη τους με ανεξαρτησία!».

- Οι Οθωνοί... κρατούν τα κλειδιά για την πύλη της Αδριατικής. Οι κλειδοκράτορες του '40».

Το απόσπασμα αντικαθίσταται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με κείμενο αποκλειστικά γεωπολιτικό των περιοχών που αναφέρονται.

Στη σελ. 39, στην πινακογραφία που περιγράφει τη νησιωτική Ελλάδα, από το σύμπλεγμα των Σποράδων αποκλείεται η Σκύρος. Στα σχετικά του μαθήματος παροράματα, ζητείται να συμπεριληφθεί.

Το κεφάλαιο 27 του βιβλίου της Ε' Δημοτικού αναφέρεται στις φυσικές καταστροφές αλλά και στις ανθρώπινες δραστηριότητες που επιτείνουν στο περιβάλλον τις επιπτώσεις τους. Στη σελ. 91 π.χ. αναφέρεται πως ένας κεραυνός μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά στο δάσος, ωστόσο, ένα κομμάτι από γυαλί πεταμένο από τον άνθρωπο είναι δυνατό να υποστεί αυτανάφλεξη και να το καταστρέψει. Στην επόμενη σελίδα εξηγείται η «αυτανάφλεξη» στο γεωγραφικό γλωσσάριο («αυτόματη ανάφλεξη. Η ενέργεια κατά την οποία ένα εύφλεκτο υλικό αναφλέγεται από μόνο του σε μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας»), χωρίς ωστόσο να προηγηθεί η έννοια της «ανάφλεξης». Στα παροράματα ζητείται η προσθήκη της.

Παρόμοια με το συγκεκριμένο παραδείγματα που καταδεικνύουν την προχειρότητα της συγγραφής των νέων βιβλίων στοιχειοθετούν τις αιτιάσεις των ειδικών, οι οποίοι και επιμένουν πως τα σχολικά εγχειρίδια υπονομεύουν τη νέα μεθοδολογία της διδασκαλίας που στηρίζεται στη βάση της σπειροειδούς διάταξης της ύλης, διότι είτε παραλείπουν έννοιες είτε τις παρουσιάζουν ακροθιγώς.

«Μαθαίνω για τη Γη» (βιβλίο Γεωγραφίας Στ' Δημοτικού)

Λανθασμένοι χάρτες (16 συνολικά εντοπίστηκαν στη γεωγραφία και των δύο τάξεων), αναδιατυπώσεις, αναφορές που δεν συνάδουν με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και ερωτηματικά που προκαλούνται από τις επιλογές των συγγραφέων εντοπίζονται στο βιβλίο της Στ' τάξης.

Στο 11ο κεφάλαιο του βιβλίου που πραγματεύεται τις ζώνες βλάστησης, στον ορισμό της χλωρίδας αναφέρεται πως αποτελείται αποκλειστικά από το σύνολο αυτοφυών φυτών (σελ. 45). Η λέξη «αυτοφυών» διαγράφεται από το γεωγραφικό γλωσσάριο, μετά την παρέμβαση του Π.Ι.

Στο 24ο κεφάλαιο, στην ενότητα για τις ηπείρους, παρατίθεται στο ένθετο προαιρετικής ανάγνωσης ο γνωστός μύθος για την Ευρώπη, σύμφωνα με τον οποίο ο Δίας ερωτεύεται τη βασιλοπούλα της Φοινίκης, μεταμορφώνεται σε ταύρο και ίπταται μαζί της ώς την Κρήτη (σελ. 86). Από το Π.Ι. αφαιρέθηκαν τα φτερά από τον ταύρο, προς αποφυγήν της σύγχυσης των μαθητών(;).

Ενδεικτικό σημάδι προχειρότητας στη σελ. 100 που βγάζει μάτι, αφού στη σχετική με τους κατοίκους και τα κράτη της Ευρώπης (κεφ. 29) πινακογραφία, το τυπογραφικό λάθος έπεσε στον πληθυσμό της χώρας μας. Οι κάτοικοι της Ελλάδας ανέρχονται κατά το βιβλίο σε «0.964.020». Το πρόσεξαν και οι διορθωτές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Στο 33ο κεφάλαιο, που περιλαμβάνει τις πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ενωση, η απροσεξία των υπευθύνων για την ανανέωση της σχολικής ύλης εκτείνεται στις σελίδες 112-114. Τα κείμενα, οι πίνακες και οι χάρτες διορθώνονται με την προσθήκη της τελευταίας διεύρυνσης το 2007 κατά την οποία εντάχθηκαν στην Ε.Ε. η Βουλγαρία και η Ρουμανία.

Στην ενότητα για την Ασία, στο 34ο κεφάλαιο του βιβλίου, παρατίθενται οι πληροφορίες για τη θέση και το φυσικό περιβάλλον της ηπείρου. Στα στοιχεία για την Κασπία λίμνη αναφέρεται ο οξύρρυγχος «που γεννά τα μικροσκοπικά μαύρα αυγά, από τα οποία γίνεται το γευστικό χαβιάρι». Αφαιρέθηκε φέτος ο προσδιορισμός «γευστικό» του αρχικού κειμένου, ενδεχομένως για να μην παροτρύνονται οι μαθητές -βάσει ελκυστικών εννοιών- σε ακριβές καταναλωτικές συνήθειες.

Στη σελ. 125 στην ενότητα για την Αφρική, το πλαίσιο με την ταυτότητα που εισάγει στο 37ο κεφάλαιο του βιβλίου, οι ποταμοί μετατρέπονται σε λίμνες. Η Βικτώρια, η Ταγκανίκα, η Νυάσσα αφαιρούνται από την θέση των ποταμών, που θα συμπληρωθούν ορθά, προσεχώς.

Η ακροβασία μεταξύ της σύγχρονης επιστημονικής προσέγγισης και της παλαιάς κοπής παραγωγής διδακτικού υλικού επανεμφανίζεται στη σελ. 128, στο ίδιο κεφάλαιο. Ο ορισμός της ημιέρημης έκτασης που περιλαμβάνεται στο γεωγραφικό γλωσσάριο καταγράφεται αρχικά ως «έκταση ηπειρωτική στην οποία η απρογραμμάτιστη βόσκηση εξαφάνισε το χορτάρι και τη μετέτρεψε σε άγονη περιοχή». Στα παροράματα εξηγείται ως «έκταση ηπειρωτική που βρίσκεται στα άκρα των ερήμων».

Ερωτηματικά προκαλεί η διαγραφή, άνευ αιτιολογίας, προαιρετικής ομαδικής δραστηριότητας που αναφέρεται στις φυλετικές διακρίσεις, στην ενότητα για την Αφρική, με την οποία προκρίνεται η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών στη συλλογή πληροφοριών για τη ζωή και τον αγώνα του Νέλσον Μαντέλα. «Ο κοινωνικός ρατσισμός, για τον οποίο αγωνίστηκε, μήπως εξακολουθεί να υπάρχει και σήμερα σε πολλά μέρη του πλανήτη μας; Ας το ερευνήσουμε». Το ιδεολογικό κατηγόρημα που περιλαμβάνεται στο ζητούμενο κρίθηκε βαρύ προς αφομοίωση.

ΑΥΡΙΟ: Λεξικό Α', Β', Γ' Δημοτικού. Βίβλος λαθών


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/01/2009


Κάθε τάξη και καημός

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΕΝΑ ΒΑΡΙΝΟΥ, ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ, ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Τα «αγκάθια» που συναντούν δάσκαλοι και μαθητές (και... γονείς) σε κάθε τάξη:

Α' τάξη - Μελέτη Περιβάλλοντος

Σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, η διδασκαλία της ξεκινά από την αρχή της χρονιάς. Μόνο που τα εξάχρονα δεν έχουν μάθει ακόμα να διαβάζουν!

Β' τάξη - Μαθηματικά

Ενα από τα πιο δύσκολα βιβλία όλων των τάξεων του Δημοτικού. Με ύλη δύσκολη και συμπυκνωμένη, χωρίς συνοχή και κατακερματισμένη σε τέτοιο βαθμό, που αποδιοργανώνει τα παιδιά.

Γ' τάξη - Ιστορία

Είναι η πρώτη τάξη όπου η Ιστορία εισάγεται ως μάθημα. Τα παιδιά ξαφνιάζονται, δυσκολεύονται. Καλούνται να διαβάσουν μεγάλα κείμενα και να αφομοιώσουν τις πολλές πληροφορίες που περιλαμβάνονται σ' αυτά.

Δ' τάξη - Γλώσσα και Ιστορία

Η Γλώσσα έχει απαιτητική γραμματική και συντακτικό. Η Ιστορία γίνεται πολύ δύσκολη.

Ε' τάξη - Μαθηματικά

Το δυσκολότερο -με απόσταση- βιβλίο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τρομάζουν όλοι. Εκπαιδευτικοί, παιδιά, γονείς και οι συν αυτώ.

Στ' τάξη - Γλώσσα

Εκτός από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας, στο συγκεκριμένο βιβλίο είναι κυρίαρχο το φαινόμενο των αμφιλεγόμενων επιλογών ως προς τη θεματολογία. Είναι, ακόμα, έντονες οι επισημάνσεις για το μέγεθος της συμβολής του βιβλίου στη γλωσσική εξέλιξη των παιδιών με κεφάλαια όπως οι «Συσκευές». Ανάμεσα σε άλλα, διευκολύνεται η εντρύφηση στο εγχειρίδιο χρήσης μιας καφετιέρας. Δεν λείπει η παραμικρή λεπτομέρεια.

Χαρακτηριστική η διαφορά τού χθες με το σήμερα σε ενότητες όπως τα Χριστούγεννα. Εξιστορούνται και τα «Χριστούγεννα του υπολογιστή».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/01/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...