"Απ΄ τα άγρια θηρία το χειρότερο δάγκωμα το κάνει ο συκοφάντης "
Διογένης από τη Σινώπη 400 - 325 π.χ
Μέγεθος γραμμάτων
+ + + + +

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Η Lockheed ενδιαφέρεται... για την ΕΑΒ

Print this post


 TO έντονο ενδιαφέρον της Lockheed Martin Aeronautics/International για τις εξελίξεις που αφορούν το μέλλον της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας επιβεβαίωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη σε συνέντευξη Τύπου ο κ. Ντένης Σ. Πλέσσας, αντιπρόεδρος Αναπτυξιακών Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής της εταιρίας.
Περιμένουμε να ακούσουμε λεπτομέρειες για την ιδιωτικοποίηση της αμυντικής βιομηχανίας –τόνισε ο κ. Πλέσσας– προσθέτοντας ότι η ΕΑΒ αποτελεί στρατηγικό εταίρο της LM από το 1975, έτος ιδρύσεώς της. Σε αυτή –είπε– πραγματοποιείται η συμπαραγωγή του F-16 σε ένα σημαντικό ποσοστό, περισσότερο από 25% της ατράκτου του αεροσκάφους, ενώ περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι στην ΕΑΒ απασχολούνται με το πρόγραμμα αυτό. Επίσης, σημαντικό είναι το πρόγραμμα συμπαραγωγής του C-130J στην ΕΑΒ, όπου η τελευταία κατασκευάζει και συναρμολογεί το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου του μεταγωγικού αυτού αεροσκάφους.





Ωστόσο σε παρέμβασή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ Τάσος Φιλιππάτος διευκρίνισε ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της ΕΑΒ δεν περιλαμβάνει ιδιωτικοποίηση αλλά την οικονομική ανεξαρτητοποίηση της εταιρίας, η οποία, όπως είπε, θα επιτευχθεί μέσω της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της μείωσης των δαπανών.

Ο κ. Πλέσσας αναφερόμενος στις προτάσεις συνεργασίας με τη χώρα μας τόνισε ότι συνάδουν με τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της Ελλάδας και αφορούν εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών F-16 και P-3 σε τιμές οι οποίες, κατά μέσο όρο, κυμαίνονται στα 10 εκατ. δολάρια ανά αεροπλάνο και είναι μειωμένες στο 1/4 της τιμής αγοράς ενός νέου αεροσκάφους. Ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε επίσης στα προγράμματα αντισταθμιστικών ωφελημάτων τονίζοντας ότι η προσφορά της Lockheed Martin στον οικονομικό και βιομηχανικό τομέα της χώρας στηρίζεται σε αντισταθμιστικά προγράμματα που ξεπερνούν σε αντισταθμιστικές πιστώσεις τα 3 δισ. δολάρια. Σε αυτόν θα πρέπει να προστεθούν και τα οφέλη από προγράμματα συμπαραγωγής. Μόνο κατά την τελευταία αγορά μαχητικών αεροσκαφών F-16 η Lockheed Martin προσέφερε 1,26 δισ. δολάρια σε αντισταθμιστικές πιστώσεις.

Σχετικά με τα νέα μαχητικά ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε στο πρόγραμμα F-35 (Joint Strike Fighter) τονίζοντας ότι το F-35 θα παράγεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις από δεκάδες βιομηχανίες, σε 4 ηπείρους και θα αντικαταστήσει 13 τύπους σημερινών μαχητικών παγκοσμίως.
Τέλος ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε στη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού Defensys 2010, όπου η Lockheed Martin συμμετέχει με σημαντική παρουσία.
Ευκλείδης Καραγιαννίδης efklidis@the.kapatel.gr

Πακέτα αναβαθμίσεων 1,8 δισ. δολ.
Της Μαρίας Μαθιοπούλου mathiopouloum@makthes.gr

Προσαρμοσμένες στην κρίση και στην τάση μείωσης των εξοπλιστικών δαπανών είναι οι προτάσεις της Lockheed Martin Aeronautics προς το ελληνικό υπουργείο Εθνικής  Άμυνας, όπως έκανε γνωστό χθες από τη Θεσσαλονίκη η διοίκηση της εταιρείας, με την αφορμή της συμμετοχής της στην 1η Defensys.

Προς αυτή την κατεύθυνση το πακέτο των προτάσεων αφορά αναβαθμίσεις αεροσκαφών, της τάξεως του 1,8 δισ. δολ., ώστε να εξοικονομηθεί κόστος, παράλληλα με τη βελτίωση των επιδόσεων.   

Η αμερικανική εταιρεία, κατασκευάστρια του μαχητικού F-16, έχει προτείνει στο υπουργείο Εθνικής  Άμυνας και στην ελληνική πολεμική αεροπορία την αναβάθμιση των παλαιότερων F-16 ώστε να έχουν τις ίδιες δυνατότητες με αυτά που αγοράσθηκαν πρόσφατα. Η αναβάθμιση αυτή, κατά την εταιρεία, θα φέρει μείωση του κόστους υποστήριξης και μεγιστοποίηση του επιχειρησιακού αποτελέσματος. Άλλωστε, η μέση τιμή για μία αναβάθμιση ανέρχεται σε 10-12 εκατ. δολάρια, τη στιγμή που η δαπάνη για την αγορά ενός καινούριου F-16 είναι 44 εκατ. δολ. Από τα 160 F-16 που διαθέτει η πολεμική αεροπορία της χώρας μας τα 30 είναι η τελευταία αγορά, οπότε δεν χρειάζονται αναβάθμιση, τα 60 που αγοράσθηκαν το 2000 χρειάζονται μικρή αναβάθμιση, μεγαλύτερη απαιτείται για 40 που προμηθεύτηκε η Ελλάδα το 1992, ενώ τα υπόλοιπα, ακόμα παλαιότερα, δεν θα χρειασθούν αναβάθμιση σε όλη τους την έκταση.
Η δεύτερη πρόταση της LM προς το ΥΠΕΘΑ αφορά την αναβάθμιση των αεροσκαφών P-3, για το πολεμικό ναυτικό, που αν γίνει στο σύνολό της θα απαιτήσει μια δαπάνη της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ.

“Ασφαλώς και μας προβληματίζει η κρίση, γι’ αυτό και προτείνουμε λύσεις προσιτές”, σημείωσε ο αντιπρόεδρος επιχειρηματικών πρωτοβουλιών της Lockheed Martin Aeronautics για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Ντένης Πλέσσας, τονίζοντας πως ο διάλογος με το ΥΠΕΘΑ θα συνεχιστεί. “Η Lockheed Martin επιδεικνύει ευαισθησία εν μέσω κρίσης, γι’ αυτό και τα προγράμματά της εστιάζονται στη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος εξοπλιστικού δυναμικού για την πολεμική αεροπορία και το πολεμικό ναυτικό” εξήγησε.

Η τελευταία πώληση της LM προς την Ελλάδα ήταν ύψους 2 δισ. δολ. και ολοκληρώθηκε το 2006.

Η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στις δέκα πρώτες θέσεις της λίστας των πελατών της Lockheed Martin, η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1943. Μάλιστα, τα τελευταία 18 χρόνια η παρουσία της στην Ελλάδα έχει μεταφρασθεί σε αντισταθμιστικές πιστώσεις ύψους 3 δισ. δολ. για την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Σήμερα από τα 282 μαχητικά της πολεμικής αεροπορίας της χώρας μας τα 159, ήτοι 56%, είναι μαχητικά F-16, ενώ και τα περισσότερα μεταγωγικά (C-130) είναι δικά της.

Στις πιο μακροπρόθεσμες προτάσεις της εταιρείας είναι και αυτή για το νέο μαχητικό F-35, που εισαγάγει χαρακτηριστικά πέμπτης γενιάς στην αερομαχία και το οποίο κοστίζει 60 εκατ. δολ. Στο πρόγραμμα συμμετέχει ήδη η Τουρκία, η οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για 100 αεροσκάφη αυτού του τύπου. Μάλιστα, στο περίπτερο της Lockheed Martin στην Defensys θα φιλοξενηθεί, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εξομοιωτής του F-35.

Ενδιαφέρον για το μέλλον της ΕΑΒ
Το σημαντικό ενδιαφέρον της Lockheed Martin για το μέλλον της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), η οποία αποτελεί στρατηγικό της συνεργάτη, μετέφερε ο κ. Πλέσσας ερωτηθείς αν εξετάζει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει σε μια ενδεχόμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. “Θα περιμένουμε να ακούσουμε από την ελληνική κυβέρνηση ποιος είναι ο σχεδιασμός. Σε κάθε περίπτωση ενδιαφερόμαστε για το μέλλον της”, τόνισε. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ, Τάσος Φιλιππάκος, εξήγησε πως στην παρούσα φάση έχει δρομολογηθεί ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρείας, με στόχο την οικονομική της ανεξαρτησία, η οποία θα βασίζεται στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας με αύξηση της παραγωγικότητας και σε μείωση των δαπανών και του εργατικού κόστους, που θα γίνει με φυσικό τρόπο, με δεδομένες τις μαζικές συνταξιοδοτήσεις στην ΕΑΒ. “Αν πετύχουμε την οικονομική μας ανεξαρτησία, δεν θα υπάρχει λόγος ιδιωτικοποίησης”, σημείωσε.

Η Lockheed Martin είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εξαγωγικός πελάτης της EAB, που μέχρι το 1983 βρισκόταν στο τιμόνι της ελληνικής εταιρείας. Μάλιστα 300 εργαζόμενοι της ΕΑΒ απασχολούνται στα προγράμματα της LM για το F-16.

- Συνολικά η Lockheed Martin Aeronautics έχει παραγάγει 4.500 αεροσκάφη F-16 με αγοραστές 25 χώρες. Η Lockheed Martin International απασχολεί 136.000 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται σε 75 χώρες, ενώ το 2009 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 45,2 δισ. δολ.

Πηγή : Ινφογνώμων Πολιτικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...